Case

Trimb / Propyless

Hudvård för torrisar

Vi ville lyfta fram en känsla och attityd i varumärket Propyless. En lösning som visar på produktens Varför och snabbt kopplar ihop den med målgruppens – torrisarnas – behov.

Trimb / Hydrokortison

Årets sommarplågor

Konkurrensen inför sommaren är hård för såväl solkrämer och myggmedel, som kosmetiska varumärken eller mer medicinska produkter. Därför gav vi Hydrokortison en tydlig identitet som snabbt förklarar varför produkten finns – och hur den kan underlätta i målgruppens vardag.

Företagsuniversitetet

Lusten att lära finns alltid kvar

Oavsett var i livet och arbetslivet du befinner dig, finns lusten att lära alltid kvar. Den insikten förvandlade vi till ett nytt Varför för ett av Sveriges största utbildningsföretag. Ett Varför som sedan låg som grund för ett nytt reklamkoncept, en ny grafisk identitet och tonalitet i både print och digitala kanaler.

Hella

Ljusa vägar räddar liv

Hella säljer extraljus av olika slag. Men deras Varför är större och viktigare än så: Hella ser till att våra vägar är ljusa. Och ljusa vägar räddar liv. Den tanken omformade vi till kampanjen Kampen mot mörkret. Genom åf-material och webbfilmer spreds uppropet över Sverige.

Nestlé Health Science / MiniMax®

Alla förtjänar en god början

Det första steget. Den första kompisen. Den första skoldagen. Barn är med om mycket och med en bra start blir fortsättningen så mycket lättare. Det gäller allt i livet, oavsett om man vill ge någon en bra dag eller en bra uppväxt. Men vissa barn har det lite svårare i början. Ibland för att de är sjuka eller trötta. Ibland för att de inte orkar äta som de borde, vilket gör att de inte växer som de ska. För dem finns MiniMax® från Nestlé – för att alla förtjänar en god början.

Sveriges Fotterapeuter / CCS

Samarbete för fötternas bästa

Två kunder som vi förenade i ett reklamkoncept som bokstavligt talat var utanför boxen. Genom att ge fotterapeuters kunder tillgång till CCS fotvårdsprodukter och vice versa – skapades ett nytt samarbete med fötternas bästa i fokus. I annonser och banners skapade vi reklam som sträckte ut och samverkade med varandra. En lösning som dels visade upp det nära samarbetet på riktigt – och dels skapade ökad webbtrafik från dag ett.

Thisiswhy.se använder cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du användandet av cookies.